GOSTUJOČE PERO: TJAŠA DERNIKOVIČ: KO IŠČEŠ ZAKLAD IN GA NAJDEŠ PRED VRATI
Cerkniško jezero. Foto Tjaša Dernikovič
Raziskovanje narave me je že od nekdaj pritegnilo in ko se je bilo potrebno v času študija odločiti za temo diplomske naloge, sem hitro prišla do ugotovitve, da si želim temo povezati s Cerkniškim jezerom. Razmišljala sem o ideji, da bi rastlinstvo in živalstvo našega parka povezala s pedagoškim vidikom in ga na privlačen in zanimiv način približala obiskovalcem, predvsem otrokom. Na koncu sem se odločila za raziskovanje vsebnosti težkih kovin v tleh in rastlinstvu Cerkniškega jezera, a je ideja o tem, kako raziskovanje narave ob jezeru približati otrokom, ves čas ostala nekje v mojih mislih.
V času pomladanske karantene sva s prijateljico Janjo, s katero sicer organizirava rojstnodnevne zabave in druge dogodke za otroke ostali brez »dela«. Ker smo morali vsi ostati doma in smo bili omejeni na izlete zgolj znotraj občine, sva se odločili, da pripraviva družinsko iskanje skritega zaklada. Vsaka družina posebej se je odpravila v naravo, kjer so jo čakale različne naloge in izzivi, ki so na koncu pripeljali do zaklada. Ker je bil odziv družin izjemno pozitiven, sva se s podobno idejo prijavili na razpis za aktivnosti v sklopu tematskih nedelj v Notranjskem regijskem parku.
Iskanje skritega zaklada. Foto: Janja Mihelčič |
Jezerkove stopinje, ki vodijo do skritega zaklada. Foto Tjaša Dernikovič
Vsaka družina je na začetku poti dobila v roke zemljevid in sporočilo povodnega moža Jezerka in iskanje zaklada se je lahko začelo. Otroci so bili tisti, ki so tekali po gozdu in iskali Jezerkove stopinje, naloga staršev pa je bila, da so prebrali njegove namige in skupaj z otroki rešili naloge. Ob tem so se lahko še kaj novega naučili, saj je Jezerko poskrbel, da so naloge vsebovale tudi informacije, ki jih najdemo na učni poti Drvošec.
Reševanje nalog med iskanjem zaklada. Foto: Janja Mihelčič |
Raziskali so prehranjevalni splet in ugotovili, s čim vse se prehranjuje medved, iskali panjske končnice, opazovali so zvezde in ugotavljali, oblike katerih živali lahko najdemo med njimi, primerjali in ugotavljali so, kakšne sledi puščajo živali, na razglednih točkah pa so z obeh opazovalnic občudovali razgled na naše jezero in spoznavali nove ptice, ki imajo dom v našem parku. Pravilno rešene naloge so dale kodo za ključavnico, ki je varovala zaklad v skrinjici. Prav vse družine so na koncu uspešno našle zaklad. Obe z Janjo upava, da sva jim na edinstven način uspešno popestrili raziskovanje Cerkniškega jezera.
Skrinjica z zakladom. Foto Tjaša Dernikovič
Že od svojih otroških let sem zelo veliko časa preživela v naravi, ko sem se pridružila skavtom, pa je preživljanje časa v naravi dobilo še eno novo dimenzijo – učiti se, kako v naravi preživeti. In tega se učim še danes in se bom učila vse svoje življenje. Kot učiteljica biologije in naravoslovja sem tudi velika zagovornica učilnice v naravi, saj nam ponuja bolj izkustveno ter pristno učenje. In Cerkniško jezero je zagotovo ena od ogromnih učilnic v naravi, ki nam odpira veliko možnosti za učenje in raziskovanje.
Med
kolesarjenjem po jezeru. Foto: Tjaša Dernikovič
Nova učna pot Drvošec je zagotovo priložnost za to, da jezero postane naša učilnica. Hkrati pa nam nove možnosti učenja in raziskovanja ponujajo tudi aktivnosti, kakršno je iskanje zaklada. Izjemno sem namreč vesela, da sem imela priložnost svojo strast do raziskovanja narave in jezera, veselje do dela z otroki in poklicno usmerjenost združiti v aktivnost, ki je na Cerkniško jezero privabila družine z različnih koncev Slovenije.
Avtorica bloga Tjaša Dernikovič (na skrajni desni) z udeleženci lova na skriti zaklad. Foto NRP |
Cerkničanka Tjaša Drnikovič je učiteljica biologije, kemije in naravoslovja, v prostem času pa se ukvarja z organizacijo rojstnodnevnih zabav in dogodkov za otroke. Kot skavtinja ogromno časa preživi v raziskovanju narave in odkrivanju njenih lepot.
Komentarji
Objavite komentar