GOSTUJOČE PERO: GVIDO CIGALE: ODKRIVANJE TEGA LEPEGA KOŠČKA SLOVENIJE

 Cerknica z okolico je bila zame dokaj neodkrit košček Slovenije. Nekoliko se mi je odstiral le preko skavtskih dogodivščin. Lahko rečem, da sem bolj poznal takratne izjemne skavtske voditelje kot pokrajino. Seveda sem moral v šoli znati našteti vsa imena reke Ljubljanice in Cerkniško jezero kot znamenito presihajoče jezero, a te narave nisem resnično doživel. Nekako sta Idrija, od koder izhajam, in okolica Postojne, kjer sedaj živim, blizu, a hkrati daleč. 

Cerkniško jezero mi je bilo blizu, a hkrati daleč. Foto Gvido Cigale
 

Leta 2009 se je zame začelo odkrivanje tega lepega koščka Slovenije. Najprej sem ob svojih poteh med Cerknico in Grahovim odkril pomirjujoč učinek ob pogledu na Cerkniško jezero v stresnem vsakodnevnem delu ravnatelja. Rakov Škocjan sem poznal že prej, a sem ga začel doživljati na drugačen način, ko sem se v poletnih mesecih v službo in iz službe vozil s kolesom. Seveda me nemirni duh ni pustil ostati le na običajni poti in tako sem spoznaval tudi poti nekoliko bolj proti Javorniku. 

Življenje z naravo človeka nauči, da se je treba vsaki spremembi prilagoditi. Foto Gvido Cigale

Nekega zgodnjega jutra, ko sem kolesaril v službo, sem korenino ogromnega podrtega drevesa za trenutek zamenjal za kosmatinca in seveda je srce začelo utripati hitreje. Nekega večera sem mladega medvedka resnično opazoval iz varnejšega zavetja avtomobila. Narava je nepredvidljiva in včasih se zdi tudi nevarna. A v resnici nas pogosto le preizkuša, nam postavlja izzive, da postajamo boljši, bolj pripravljeni za preizkušnje življenja. Ljudje, ki živijo z naravo, se drugače soočajo tudi s situacijo, kakršni smo priča ta trenutek. Ko stvari ne moreš spremeniti, se moraš prilagoditi in jih sprejeti.

Za zdrav razvoj otrok je preživljanje časa v naravi ključno. Foto Gvido Cigale

V zadnjih letih skušamo v vrtcu otroke čim večkrat odpeljati v naravo. Čudovito je opazovati, kako se otroci počasi sprostijo in začnejo živeti polno otroštvo. Čudovita je pokrajina cerkniške občine. Otrokom omogoča drugačno odraščanje, če jim le podarimo priložnost, da se odmaknejo od različnih naprav, betona in asfalta, na travnike in v gozd. Posebna priložnost je stalno spreminjajoče se Cerkniško jezero, ki nas uči sprejemanja narave in dogajanja okrog nas. Okolica, v kateri otroci odraščajo jim daje priložnost za zdrav gibalni razvoj, kar je veliko bogastvo.

Ob koncu še majhna prošnja. Predvsem za mlajše otroke, ki jih je v dopoldanskem času težko odpeljati daleč od vrtca, so veliko bogastvo čisti travniki in gozdički. Žal je v zadnjem času na bližnjih površinah v Cerknici veliko smeti. Zaposleni občasno očistimo površine, na katerih se gibljejo otroci, a tega ne moremo početi dnevno. Smeti sodijo v smetnjake. Z odgovornim ravnanjem omogočate tudi varno igro otrokom. Tudi to bo košček v mozaiku pristnega otroštva, ki ga želimo podariti otrokom, in prispevek k njihovemu zdravemu razvoju.

 

Avtor bloga z družino

 
Gvido Cigale je že 11 let ravnatelj cerkniškega vrtca. Sam se predstavi takole: "narava je del mene, narava me uči, sooblikuje, izziva in sprošča. Rodil sem se v Idriji, kjer sem že od majhnega pomagal na manjši družinski kmetiji. Preostali del otroštva sem večinoma preživel na igrišču, bližnjih travnikih in gozdovih. Na presenečenje mnogih nisem postal matematik, ampak psiholog. Dobršen del mladosti sem posvetil skavtstvu, izjemni šoli za življenje. Devet let sem poučeval na Vegovi, nato pa sprejel izziv ravnateljevanja. Prosti čas preživljam na potepih v naravo, v hribih, preizkušam se tudi v plezanju. Vse to najraje počnem v krogu svoje družine."


Komentarji

Priljubljene objave