GOSTUJOČE PERO: NIKA SEDMAK: Cerkniško jezero. Novo življenje, nov smisel

Kraj brez skrbi

Si predstavljate, da obstaja nekje kraj, kjer lahko odmislite vsakodnevne skrbi in vstopite v nov, drugačen in malce neobičajen svet? Da se preko nenavadnih doživetij povežete med seboj na igriv način? Vi se sprostite, medtem pa se vaši otroci (če jih imate) prelevijo v raziskovalce ter se podajo na pustolovščino lova na zaklad, v pravljično vilinsko vas ali na gozdna doživetja, na koncu pa kraj zapustite s svežo zagnanostjo in pogumom za nov korak v vašem življenju!

Takšen kraj, z igrivim in neobičajnim ambientom ter doživetji, prepletenimi s hudomušnostjo, so moja vizija družinskega senika ob Cerkniškem jezeru v Žerovnici.

Stara kmetija, najin novi dom v Žerovnici.
  

Center, ki povezuje in prižiga iskrice  
 
Sama o kraju, ki bi povezoval ljudi, prižigal iskrice in obujal otroško razigranost pri velikih in malih, sanjam že od malih nog. Prvič sem o tem premišljevala v šestem razredu osnovne šole, ko sem zehajoče sedela v šolski klopi in brez zanimanja spremljala dolgočasen pouk. Spraševala sem se: "Ali to vse skupaj res ne more biti bolj zabavno? Kaj, če bi obstajal prostor s tobogani in mehkimi žogicami? Stavim, da bi se prek igre in zabave več naučili!" Idejo sem preventivno zadržala zase, saj se mi je zdela malce nora, toda ostala je živa in vedno prisotna v mojem svetu.
 
Skozi leta sem jo nadgrajevala, v najstniških letih pa je začel to postajati center, ne samo za otroke, ampak tudi za njihove družine. Poznala sem namreč kar nekaj žalostnih zgodb, ki so se končale z ločitvijo (vključno z mojo družino) in spraševati sem se začela, ali bi lahko ta kraj omogočil, da ljudje zopet pridejo v stik eden z drugim in se povežejo sami s seboj in začnejo iskreno komunicirati, se poslušati in sprejemati. Sanjala sem o prostoru, kjer je lahko vsak to, kar je. In to je dovolj, to je v redu. Čutila sem, da bi bilo to osvobajajoče, pristno in dobro.
 
Med študijem sem se končno opogumila in svojo idejo zaupala sošolki. Vzelo mi je sapo, ko mi je rekla, da so tudi njene sanje ustvariti center ... Uau! In tako se je začelo  ̶  v moje življenje so pričeli vstopati ljudje s podobno vizijo. Bolj kot za znanje sem hvaležna za to, da sem med študijem končno začutila, da nekam spadam – da sem "našla svojo jato”. Zdaj imam okrog sebe čudovite ljudi, ki mi pomagajo uresničevati sanje.

 

Obisk prijateljev na prelep poletni dan.

Ljubezen na prvi pogled in selitev k čarobnemu jezeru 

Verjamete v ljubezen na prvi pogled?

Tudi sama nisem, dokler se mi ni to čisto zares zgodilo! V prvem letu študija sem se vselila v študentski dom in ga zagledam. "Če bom kdaj z njim, si želim, da sva skupaj do konca življenja!" zaslišim glasek v svoji glavi. In to, preden sem izvedela za njegovo ime!Tako. Po sedmih letih zveze lahko nazdravim z glaskom, da to zares drži!

Na začetku najine zveze sva se veliko selila. Meni je bilo v stanovanjih čisto všeč, medtem ko se je Boštjan počutil, kot da hodiva iz apartmaja v apartma. Sama sem želela za par let potovati in živeti v tujini, toda on se je želel ustaliti, najti najin dom. In vse skupaj se je razpletlo tako, da sva dobila priložnost življenja na čudoviti posesti Boštjanovega dedka Janeza v Žerovnici.

Slabi dve leti nazaj, 31. 8. 2019, na najino peto obletnico, sva oddala ključe najemniškega stanovanja in dedku obljubila, da bova lepo skrbela za kmetijo. Istega dne se je 96-letni dedek Janez v miru poslovil od nas. Počaščena in hvaležna sem, da sem ga imela priložnost spoznati, saj je bil čudovit človek z velikim srcem. 

 
Življenje ob jezeru - novo življenje, nov smisel

Vse mi je bilo tako novo. Življenje na kmetiji je bila zadnja stvar, ki sem si jo zamišljala v svojih ambicioznih mladostniških letih. Vesela sem, da sem imela v tistem času nekaj pogovorov s pravimi ljudmi, ki so me spodbudili, naj dam mali vasici priložnost.

Prvi sprehodi, prijazni sosedi in ... jezero. Občutek, kot da sem prišla na konec sveta. Pomirjujoče, svobodno, sveže, lepo – tudi, ko ga ni bilo! V tišini, le ob občasnem žvrgolenju ptic, sem lahko slišala svoje misli. Prvič sem sadila krompir, sejala solato in čičeriko (žal ni uspela, a kdor ne poskusi, ne ve), se učila vrtnarjenja in pred hišo s taščo posadila rožice.

Iz dneva v dan je Žerovnica vedno bolj in bolj postajala moj dom, ki sem ga iskala vse življenje. Zdaj ga končno imam! Ob misli na to sta me zajela mir in radost. Rada sem hodila do jezera, moje skrbi so se za trenutek razblinile in tudi z malim bitjem, ki je rasel v mojem trebuhu, sva se na sprehodih povezovala in veliko pogovarjala. Zdaj nam že eno leto lepša in osmišlja naše življenje mala navihanka Pika. In prelep občutek je pomisliti, da bo lahko svoje otroštvo imela na vasi, s traktorji, obdana z naravo, jezerom, vaškimi otroki in živalmi. In naslednji štirje otroci tudi! (Ja, želim si veliko družino!)

S hčerko Piko prvič na zaledenelem obrobju Cerkniškega jezera.
 

Gozdna doživetja po vzoru skandinavskih vrtcev
 
Zadnjih nekaj let sem bila del Gozdalnice v Ljubljani pod Rožnikom, ki je moj svet, razmišljanje in poglede obrnila na glavo. Vsak dan smo bili s skupino predšolskih otrok zunaj, se igrali in raziskovali naravo na 1001 način. Plezanje po drevesih, izdelovanje lokov, sledenje živalskim stopinjam, grajenje glinenih hišk za palčke in učenje o užitnih rastlinah je le košček programa, ki so ga pisali otroci. Ja, prav ste prebrali, tu je bil na prvem mestu interes in zanimanje otrok ter sledenje njihovim idejam in željam. In prav radovednost nas je vodila do odkrivanja sveta in zanimivih pogovorov. Zunaj smo bili v dežju, soncu, vetru in snegu – kot pravi skandinavski pregovor: “Ni slabega vremena, je zgolj slaba oprema" -  smo se vedno dobro in primerno oblekli, v nahrbtnike pa dali rezervna oblačila ter se odpravili na potep.

Iskrivi gozdni utrinki iz Gozdalnice v Ljubljani.

Ob Cerkniškem jezeru imamo čudovito naravo in v meni je rasla želja, da bi gozdna potepanja imeli tudi tu. Veliko igranja v naravi in učenje življenjskih veščin ter preživetja v naravi, ob tem pa krepitev ne samo imunskega sistema pač pa tudi samozavesti, poguma, zaupanja vase in spoznavanja svojih talentov in stvari, ki otroke veselijo. To se mi zdi čudovita popotnica za življenje. Razveselilo me je zanimanje, ki so ga izkazali okoliški starši ob prvem vabilu na gozdno igralnico in na predstavitev podružnice Gozdalnice ob Cerkniškem jezeru. Odločili smo se, da jo bomo kmalu ponovili (že to soboto, 24.4. med 10. in 13. uro).
 
Mini gozdna ekipa (1–3 leta) se sedaj že oblikuje v Žerovnici in še imamo kakšno prosto mesto, v septembru pa imamo željo začeti s pravo gozdno zasedbo tudi s starejšimi predšolskimi otroki. 
 
Družinski senik 

Verjetno zdaj malo bolj razumete, kako srečna sem bila, ko sem po nekaj mesecih življenja na kmetiji, z veliko hišo, vrtom, kaščo, štalo, senikom in kozolcem začutila, da se lahko tu moje sanje o centru uresničijo. Prostor, ki bi povezoval, vključeval ter podpiral lokalne ustvarjalce, umetnike in ljudi mnogoterih znanj in veščin. Kraj, kjer bi se izvajale  delavnice, doživetja za družine, gozdne dogodivščine za otroke (in otroke po srcu). Oder, na katerega bi bili povabljeni (lokalni) glasbeniki, da nam zaigrajo in zapojejo. Lepo preživet čas, ko bi bili vas in okolica povabljeni v soustvarjanje skupnosti, kjer se lahko drug od drugega veliko naučimo in si na tak način obogatimo življenja.

 

Obisk tabornikov, prenočitev na seniku in pomoč na kmetiji.
 

Veselo in hvaležno pozdravljam vse, ki bi si želeli to soustvarjati skupaj z mano.
 

        

Nika Sedmak je ljubiteljica narave in soustanoviteljica Popotovalke. Po izobrazbi je socialna pedagoginja, ki uživa pri delu z otroki, najstniki, družinami in ljudmi nasploh.V Gozdalnici (gozdna doživetja v Ljubljani) je bila veliko let varuhinja otroške igre, ki dopušča otrokom prosto pot domišljije in ustvarjalnosti, zdaj pa bi rada to omogočila tudi otrokom okrog Cerkniškega jezera. Odkar se je preselila k Cerkniškem jezeru, se prvič počuti doma. Tu dobi veliko navdiha in občuti srečo in mir.

 

 

 

 

 


Komentarji

Priljubljene objave