GOSTUJOČE PERO: KATJA DEBEVC


Na jezeru je tudi mraz


Hmmm, blog objava o Cerkniškem jezeru? Le kje naj začnem, o čem naj pišem?
Ampak ne bom začela na začetku, ker potem bo isto kot pri ostalih. To pa res ni v moji navadi, da bi se zlila z množico. Vedno raje naredim kaj po svoje.


V praksi sem ga prevozila po dolgem in počez (s kolesom, seveda). Prehodila tudi njegove bolj skrite kotičke. Še posebej je bilo zabavno iskanje stare struge Stržena. Ste se že kdaj izgubili v tršci?  Velikokrat pa sem ga videla tudi ob zelo zgodnjih urah, s fotoaparatom ali pa s termometrom v roki.
  
V teoriji sem ga raziskovala kar nekaj let, med študijem krasoslovja in varstva okolja. Preučevala sem njegovo zgodovino, iskala zapise idej, kaj narediti z njim, ki so bile bolj ali manj zanimive in (ne)uporabne. Če bi uresničili idejo iz 50.-ih let o hidroelektrarni Cerknica, sedaj ne bi na tem mestu sedela za računalnikom, se grela ob čudoviti stari krušni peči in živela v skoraj 200 let stari hiši, saj bi bila Kurja dolina pod vodo. Sledilo je preučevanje geološke sestave, biodiverzitete, kartiranja poplav, vplivov kanalizacijskih sistemov, veliko je bilo terenskih vaj … Največ pa sem se ukvarjala z minimalnimi temperaturami, ki sem jih ob nemogočih urah in vremenskih razmerah tudi intenzivno merila in analizirala podatke. Še celo termometer so mi ukradli le na merilnem mestu na jezeru in na nobeni drugi lokaciji. Mogoče ga je Jezerko rabil za v svoje domovanje.


Ampak kljub vsem tegobam, ko je treba zgodaj od doma v mraz, so najbolj lepa na Cerkniškem jezeru prav jutra. Ko čakaš sončni vzhod in te vsakič znova preseneti z lepšo različico. Ali ko zjutraj odpreš zadrgo na šotoru in se s prvimi sončnimi žarki nad jezerom sprehajajo meglice in diši po jezerski travi. 

In tu se pokaže vsa tista magičnost tega prostora pod Slivnico, ki nam vsem daje navdih in energijo, ne samo za življenje, ampak tudi za ustvarjanje. Ideje za moje Coprnije (torbice, nahrbtnike, nakit…) prihajajo tudi s Cerkniškega jezera in jim dajejo prav poseben čar.
In odkar ne živim več v Grahovem, res pogrešam vsakodnevno vožnjo mimo jezera, ki te očara in začara prav vsak dan v letu.

Komentarji

Priljubljene objave