GOSTUJOČE PERO: TINE ŠUBIC: Jezero presahne, ljubezen do njega pa nikoli

Za vse tiste, ki me še ne poznate, se bom najprej na kratko predstavil. Sem Tine Šubic, rojen v Cerknici, kjer kot zaveden Notranjec še vedno živim s svojo družino. Že od malih nog sem ljubitelj narave in njenih lepot, predvsem pa občudujem Cerkniško jezero, ki se iz ure v uro spreminja.

Drevak. Plovilo, narejeno iz dveh dreves je bilo do 20. stoletja za lokalne prebivalce ključno prevozno sredstvo, tudi za prevažanje živine, in seveda za ribolov. Na območju Notranjskega parka je še nekaj domačinov,
ki ohranjajo tradicijo in ga znajo izdelati. Foto Tine Šubic

Že kot mlad mulc sem veliko časa preživel ob jezeru. Tu sem se navadil plavati, loviti ribe z roko, pa s košem, pozneje pa z ribiško palico. Jezero je bilo moj drugi dom. Nepozabni so bili trenutki, ko smo z mosta skakali v vodo. Včasih ni šlo vse po načrtih in sem v vodo priletel na »ploh«. To je bilo smeha med ostalimi fanti. Spominjam se, da jezero v poletnem času takrat ni tolikokrat presahnilo kot sedaj. Kopalna sezona je trajala zelo dolgo. 

Vsak dan drugačno. Cerkniško jezero. Foto Tine Šubic

Seveda pa smo z nestrpnostjo čakali, da je začelo usihati. To je bilo posebno doživetje. Zapodili smo se po luknjah in iskali preživele ribe.  Priznati moram, da me je bilo včasih strah, posebno, kadar smo lovili ponoči. Jezero je takrat imelo čisto drugačno podobo kot podnevi in še bolj smo ga spoštovali. Veselje je bilo neizmerno, ko se je med vse udeležence ribolova delil plen. 

Pozno spomladi jezero prekrijejo veliki listi in rumeni cvetovi navadnega blatnika. Foto Tine Šubic

Spomnim se tudi mnogih taborjenj, ki smo jih preživeli ob ognju in pečenju rib v zadnjem kraju. Seveda je bilo obvezno tudi nočno kopanje, ki so se ga udeležili le najpogumnejši. Jaz na žalost nisem bil med njimi in mi je prišel prav izgovor, da nekdo pač mora paziti na ogenj in tabor. 

Pogled na jezero s Triglavom v ozadju. Foto Tine Šubic

Pozimi je jezero spet nudilo drugo podobo. Zime so bile bolj bogate s snežno odejo in preden smo jo peš primahali do jezera, smo bili že dodobra premočeni, a polni energije za drsanje in hokej na ledu. Še vedno so lepi spomini na sobote in nedelje, ko si pri Ribiškem kotu dobil porcijo pečenega šlajna, ki se je kar topil v ustih in hrustljal med zobmi.

Sončni vzhod nad Cerkniškim jezerom. Foto Tine Šubic

Kotliči, Rakov Škocjan.  Foto Tine Šubic.

To so bili časi, ki jih ne bi  zamenjal za nič na svetu. Večinoma smo se vozili s kolesi, tudi po dva naenkrat – na štangi. Čas beži, a ljubezen do jezera je ostala. Že več kot 10 let sem član Ribiške družine Cerknica. Zadolžen sem  za urejanje naše spletne strani. 

Avtor tega bloga je vedno prisoten tudi pri reševanju rib ob usihanju jezera. Foto Tine Šubic.

Se pa z ženo še vedno rada usedeva na kolo in se zapeljeva plavat na jezero. V zadnjih letih je na sprehodih v naravo moj pogost spremljevalec fotoaparat, s katerim kot ljubiteljski fotograf  poskušam ujeti enkratne trenutke na Cerkniškem jezeru in širši okolici v vseh letnih časih. V vseh teh letih se je nabralo ogromno fotografij in lani sem imel prvo samostojno razstavo v URI Soča v Ljubljani. Ta mesec bi morala biti razstava v Cerkniški knjižnici, a je žal zaradi trenutne situacije prestavljena na drugo leto.

Ljubezen do jezera ne presahne, tako kot jezero. Foto Tine Šubic

Vodonos, Cerkniško jezero. Foto Tine Šubic

Del Notranjskega parka je tudi Rakov Škocjan. Lepota, ki je nastala ob udoru jame. Foto Tine Šubic

Upam, da ste iz prispevka razbrali, da je moje življenje močno povezano z jezerom in da se tam sprostim in naberem moči za premagovanje vsakdanjih težav.

Zgodnjepoletni utrinek z jezera. Foto Tine Šubic



Tine Šubic je Cerkničan, ki je odraščal s Cerkniškim jezerom. Jezero je zato za vedno del njega. Je član cerkniške ribiške družine in odličen ljubiteljski fotograf, ki v svoj objektiv najraje lovi prav motive Cerkniškega jezera in njegove okolice. V prostem času je skorajda nenehno zunaj, s fotoaparatom v roki. Ogromno fotografij Tine prispeva tudi za arhivsko fotografsko zbirko Notranjskega parka. 

Komentarji

Priljubljene objave