GOSTUJOČE PERO: JADRANKA JANEŠ: KAR ZAVRISKALA BI OD VESELJA

Zgodovinsko se ljudje nenehno selijo v iskanju česa boljšega. Tudi moja družina se je davnega leta 1966 preselila v "brestov" blok v Cerknico.


Cerknica. Ni šlo drugače, kot da sem jo vzljubila. Foto Jadranka Janeš 


Spominjam se prvega šolskega dne v 3. razredu, ko so me sošolci spraševali, od kod sem prišla, in sem jim po "trstjansku" odgovorila, da iz Trstja. Sošolki Evi se je zdelo čudno: "Kako iz Trsta, ko pa si v tako čudno "naštikani" bluzi?" Tršće se nahaja v Gorskem Kotarju in je precej manjši kraj kot Cerknica. Kot otrok sem kar nekaj časa potrebovala, da sem se Cerknice privadila, nazadnje pa sem se v to prelepo Notranjsko srčno zaljubila.


Kot otrok sem kar nekaj časa potrebovala, da sem se Cerknice privadila, nazadnje 
pa sem se v to prelepo Notranjsko srčno zaljubila. Foto NRP

"Ooo, u kaku lejp kraj s nas prpelala Mama!!! " CIRKNCA JE LEJPU MEJSTU, LEJPŠGA KRAJA NEJ NA SVEJT. Pavčkov Juri Muri je moral na drug konec sveta, da je spoznal marsikatero resnico. Meni pa nikoli niti na misel ni prišlo, da bi Cerknico zapustila in odšla drugam. Niso me dolgo umivali, da bi ugotovili, ali sem črna ali bela. Hitro sem postala njihova, Notranjka. 


Nepozabne spomine pusti vsaka skupina obiskovalcev, 
ko se poslovi. Foto Jadranka Janeš

Močna želja po predstavljanju lepot Notranjske se mi je uresničila leta 2003, ko sem postala lokalna turistična vodnica. Oh, kako dobro sem se počutila po odhodu gostujočih skupin, ko sem videla zadovoljstvo v njihovih očeh in nasmehe na ustih ter obljube, da k nam pa še zagotovo pridejo.



Neštete poti Notranjskega parka. Foto Jadranka Janeš

Nepozaben je bil tudi dogodek šolskega izleta otrok, ko smo se peljali na ogled gradu Snežnik in nam je sredi belega dne prečkala cesto medvedka s tremi mladiči. Sama ne bom nikoli pozabila od sreče vriskajočih otrok, oni pa zagotovo ne tega šolskega izleta. O vsem, kar sem počela in doživela v pol stoletja bi lahko, če bi imela več časa, napisala knjigo.

Pravi prijatelj je tisti, na katerega se lahko kadarkoli obrneš, zaneseš ali nasloniš. Na prave prijatelje je treba paziti, saj pravega prijatelja ne spoznaš kar vsak dan. Pozna tvoje nemoči, slabosti in ranljivosti, vendar tudi tvoje prednosti in spodbuja tvoje zmožnosti.

Tako kot prijatelja jaz vidim naš Notranjsko regijski park. Kar zavriskala bi, ko sem se prvič srečala s sveže pomlajeno ekipo parka. Njihovo energijo, voljo, zagnanost in izvirne zamisli je bilo takoj začutiti.


Opazovalnica ptic Klejni vrh in klopi. Foto Jadranka Janeš

Zagotovo se bo nekaj premaknilo, sem razmišljala. In res se je. Svojega poslanstva so se resno in profesionalno nemudoma lotili, saj varovanje naravnih in kulturnih vrednot na 222 kvadratnih kilometrih, ki jih park obsega, ni mačji kašelj. Nenazadnje, tudi iz evropske denarnice izpuliti kakšen evro, je pravo garanje. Z vizijo, da bo Notranjski regijski park postal najuspešnejši slovenski park in svetovno prepoznavno območje, ki je lokalnemu prebivalstvu v ponos, trdno verjamem, pravzaprav vem, da jim bo uspelo. Da o številnih ciljih niti ne govorim. TAKO JE TUDI TREBA! Ponudimo jim ramo - tako kot prijatelju, sicer bomo morali iz podzemlja priklicati povodnega moža Jezerka in ga prositi za nasvet.

Cerkniško jezero. Foto Jadranka Janeš

Prelepo se je sprehoditi po jezerskih poteh, ko ti Jošt pove, katera rožica lepo diši, kateri ptiček te pozdravi in kateri metuljček ti pristane na glavi; ko te Miha s kanujem popelje po jezeru in na pravljični način pove, kako je nastalo Cerkniško jezero; ko z Markom na etno-botaničnem sprehodu spoznaš rastline, ki jih lahko uporabimo za hrano ali zdravilo; ko na pet kilometrov dolgem krožnem sprehodu, med dvema naravnima mostovoma po dolini Rakovega Škocjana Jadranka pove, kako so pravzaprav nastale kraške jame; ko Janez pouči, kaj vse mora znati in vedeti mladi čebelar o čebelji družini; ko Janja in Tjaša na lov za zakladom popeljeta družine z majhnimi in pa tiste z malo večjimi otroki. "KAJ ČŠ LEJPŠGA!?"


Avtorica bloga Jadranka Janeš. 

Jadranka Janeš najraje in večino časa preživi v svojem prijetnem domu v Begunjah pri Cerknici, čeprav se izjemno rada odpravi tudi kam daleč, na počitnice po svetu. Je velika ljubiteljica narave, vrtnarjenja, vsega kar diši po "etno", lokalna turistična vodnica, rada ima šport, kulturo in dobre ljudi.



Komentarji

Priljubljene objave