GOSTUJOČE PERO - PETER JANJIĆ: Vsako uro nekaj drugega

Zveni že zlajnano, saj to tukajšnji prebivalci ves čas poudarjajo, ampak, kaj naj, če je pa res: Cerkniško jezero je vsak dan drugačno. Celo zvečer ni enako, kot je bilo zjutraj istega dne. Zjutraj je nekje še voda, zvečer je ni več, ali pa je bila »luža«, nekaj ur kasneje je pa že velik del jezera, kjer zagledaš jato čapelj.

Postovka v letu.

Na Notranjsko, konkretno na Rakek, sem se preselil iz Ljubljane pred tremi leti in tu zaživel popolnoma drugačno življenje, kot sem ga bil vajen. Ker sem te kraje bolj slabo poznal, sem se začel udeleževati vodenih izletov in aktivnosti v organizaciji Notranjskega parka. Tako sem spoznaval jezero, njegove živali, rastline, posebnosti. Ker so bila vodenja strokovna, sem dobil ogromno informacij tudi o Rakovem Škocjanu, Slivnici, Križni jami in o vseh zanimivostih tega območja, ki jih ni malo.

Lesna sova.

Kot ljubiteljskega fotografa me je tukajšnja narava z vso močjo »potegnila vase«. Ker imam veliko časa, imam ta privilegij, da lahko veliko dni preživim zunaj v naravi in fotografiram njene motive - živali, rastline, vodo, jezero, kadar je in kadar ga ni, oblake, mavrico, meglice nad jezerom. Čakam in fotografiram. Včasih moraš na prizor čakati tudi po več ur. Za dober posnetek živali, ki jo želiš slikati moraš biti potrpežljiv in pripravljen, kajti ona te ne bo čakala. In najraje imam prav ptice. Že od nekdaj. Včasih sem bil član Društva za opazovanje in proučevanje ptic, in te so mi še vedno ene bolj dragih fotografskih trofej. Na Cerkniškem jezeru jih lahko skozi celo leto opazuješ nebroj različnih, saj je jezero točka za ptice, ki se tu zadržujejo skozi vse leto, oziroma se tu ustavijo na svoji selitveni poti. Med njimi so tudi take, ki sem jih doslej poznal samo iz knjig. Pred nekaj dnevi mi je uspelo fotografirati malega žagarja, pa orla belorepca. Na treh lokacijah na območju parka gnezdijo tudi bele štorklje, v gozdovih Javornika, pa tudi črne. Lani sta v NRP-ju gnezdila dva para, ki sta imela vsak po dva mladiča, ki bosta v prihodnosti pripomogla pri ohranjanju te lepe ptice.

Mali žagar.
 

Jata lisk na Cerkniškem jezeru.

 

Po zaslugi domačinke, izjemne poznavalke ptic, sem spoznal najbolj zanimive lokacije za opazovanje teh pernatih bitij. Še lažje pa je, odkar je Notranjski park postavil novo infrastrukturo, predvsem opazovalnice. Prej je bilo treba ždeti na tleh, v kakšnem grmovju, v kakšnem vlažnem močvirju, slabše se je videlo, zdaj pa se da sedeti v opazovalnici, kjer si tudi lepo skrit pred pticami, saj te ne morejo opaziti. Seveda pa moraš pri tem foto lovu imeti tudi temu primeren fotoaparat in opremo, ki nikoli ni ''dovolj močna'' za posnetke, ki jih želiš in še zdaj se mi včasih zdi, da še najbolj močan objektiv ni dovolj dober. Ko doma fotografije naložim v računalnik, s pomočjo interneta vedno poiščem čim več informacij o fotografirani živali ali rastlini, tako da ob objavi na moji internetni strani vsak, ki ga to zanima, lahko o izve osnovne in tudi zanimive podatke o živali ali rastlini, katera je pač objavljena v članku. Ob tem se tudi sam ogromno naučim. Morda koga tako navdušim za obisk narave, teh čudovitih krajev, koga, ki bi sicer ždel doma.

Lisica je res ena zvita zver.

Vidra.

 

Jezero mi vsak dan ponudi drugačno podobo: enkrat je polno vode, drugič je ni čisto nič in lahko hodim po požiralnikih, odkrivam, kakšni so. Ptice so enkrat te, drugič druge. Če ni ptic, je pa kaj drugega. Oblaki, jezero, voda … ali pa druge živali. Videl sem že vidro, hermelina, različne vrste dvoživk in žab ... . Srečal sem tudi medveda, pa šakala, lisico, jazbeca in seveda cel kup srn in jelenov. Tu je tudi veliko čudovitih rož, nekatere so izjemno redke, na primer gorski kosmatinec, močvirski svišč, divje orhideje.

 

Mir na Cerkniškem jezeru.

Cerkniško jezero mi vsak dan podari mir in tišino. Uživam v trenutkih in se sprostim. Ves dan sem lahko ob njem, pa mi nikoli ni dolgčas. Ves čas se namreč kaj dogaja in iz ure v uro se spreminja.

 

Peter Janjić je Ljubljančan, ki se je pred tremi leti preselil v cerkniško občino. Je ljubiteljski fotograf. Ker ima, kot pravi, ogromno časa; ga večino preživi ob Cerkniškem jezeru, s fotoaparatom v roki. Od nekdaj ga zanima narava, živali in rastline, zato se pogosto udeležuje vodenih izletov, aktivnosti in predavanj, zadnja leta s področja Notranjskega parka.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Avtor fotografij: Peter Janjić

Komentarji

Priljubljene objave