HIŠNO PERO: MAJA KOŠUTA: Najboljša služba na svetu

Odkar delam v zavodu Notranjski park, vsem povem, da imam najboljšo službo na svetu. Nekateri mi zavidajo, drugi mi ne verjamejo, tretji me gledajo, kot da nisem s tega planeta. Najbližji so zame srečni. 

Maja je pri Notranjskem parku kot strokovna sodelavka zaposlena od leta 2018. Foto Mavricij Pivk

Razlagam jim o Cerkniškem jezeru in moji navezanosti na to vodo, skrite poti in sijočo tršco v soncu, rišem jim mravlje s fantastičnih umetnij predšolskih otrok, ki so podobne vesoljcem, in opisujem ptico, ki si kdaj pa kdaj odpočije na jezeru in po vseh modnih zapovedih sodi samo v Afrko. 



Majini najljubši umetniki so otroci. Na fotografiji risbice, poslane na enega od parkovih ustvarjalnih natečajev, avtorice so: Ana Meglič, Eneja Gosak in Jana Stergulec.
 
Če mi je Cerkniško jezero kot otroku predstavljalo obisk babice in dedka, preganjanje s karjolo po dolgih travnikih in krmljenje dveh prašičev, v študentskih letih literarni navdih, poležavanje na plažah v družbi kačjih pastirjev in drsanje ob polni luni, kasneje pa zatočišče pred vedno bolj ponorelim svetom, je zdaj postalo tudi moja služba. Nostalgičnim in pesniškim perspektivam jezera se je tako pridružila nova, strokovno obarvana.

Vse Majine poti vodijo na Cerkniško jezero (in ne v Rim). Foto Maja Košuta
 

Ali ste vedeli, da na Cerkniškem jezeru živijo mesojede rastline? Nastavljajo domiselne pasti in oddajajo vonjave, ki sem jim je težko upreti. Ali ste vedeli, da se ob obilnih padavinah na jezero v dveh dneh zlije kar 41,47 milijonov ton vode? Če bi jo zapakirali  v kocke, velike 1 m3, in slednje nizali v vrsto, bi obkrožili ves svet. Ali ste vedeli, da se je tu po 2. svetovni vojni nahajal vojaški poligon? Na letalskih posnetkih se izrisuje mreža strelskih jarkov in črne pike kraterjev topovskega obstreljevanja. Vsak dan izvem kaj novega in se čudim kot otrok v trgovini z igračam
 
Reka Iška je moja slovenska džungla. Z jelovo-bukovim gozdom namesto deževnega pragozda in raki koščaki ter kačjimi pastirji namesto strupenih pajkov in kač. Foto Dejan Košuta
 
Odkar delam pri Notranjskem parku, vsem povem, da imam najboljšo službo na svetu. Levji delež gotovo predstavljajo moji sodelavci. Čeprav vsak s svojim filmom v glavi, smo neverjetno kompatibilni. Strpni. Učinkoviti. Če se zgodi, da so med nami oceani, vedno najdemo reko ali cesto ali vsaj majhno brv, na kateri se srečamo. Če je ne najdemo, jo zgradimo.
 
Sem že omenila, da imam najboljšo službo na svetu? 
 
Moja največja strast so potovanja. Obožujem preproste ljudi, katerih različni načini življenja in razmišljanja me vedno znova opominjajo, da je prav lahko tudi narobe in narobe tudi prav. Foto Maja Košuta. Dejan Košuta, Matt Dibble

 

Maja Košuta je zaposlena v Notranjskem regijskem parku in je sodelavka projekta LIFE Stržen s širokim in pestrim naborom delovnih nalog. Zadolžena je za izvedbo ustvarjalnih natečajev za otroke, organizacijo naravoslovnih dni, sodelovala je pri vzpostavljanju infrastrukture na Cerkniškem jezeru in pri pripravi tematskih vikendov ter delavnic za turistične vodnike.

 



 

Komentarji

Priljubljene objave