GOSTUJOČE PERO: PETRA MUHIČ: ŽIVALI NA PAPIRJU

Cerkniško jezero mi je od nekdaj delovalo mistično. Mogoče zaradi legende o nastanku jezera, ali pa zaradi rjave barve vode, ker ne vidiš dna. Kaj je notri? Skrivnost.

Rjavi medved. Avtorica: Petra Muhič

Pot do tja me je navadno peljaja mimo Rakitne ali od Velikih Lašč čez Bloke. Obe poti spremljajo gozdovi, v njih pa živijo živali. Od malih nog sem bila navdušena nad živalmi, predvsem nad divjimi. Najbolj pri srcu so mi bile in so mi še vedno velike zveri in meni najljubša je volk.
In ta ljubezen do živali me je navdihovala, da sem jih rada risala kot otrok. Sčasoma so se mi začela porajati vprašanja, kako to, da volka ne znam narisati, psa pa znam, če sta si tako zelo podobna? In divjo ali domačo mačko znam, spet risa ne znam narisati.
 
Speča lisica. Avtorica: Petra Muhič
 
To vprašanje me je pripeljalo do tega, da sem začela bolj pozorno spremljati ob kakšni fotografiji med samim risanjem, kako se vijejo dlake posamezne živali. Na katerih predelih telesa se dlaka obrne na levo stran in kje na desno. Spet kje so daljše, kje so krajše dlake. Kje se pojavi kakšna lisa, kje je dlaka temnejša in kje svetlejša. Ti detajli so me navdušili in mi omogočili, da sem spoznavala živali še bolje.
 
Jazbec. Avtorica: Petra Muhič

Skrivnostno Cerkniško jezero. Foto: Eva Kobe

Notranjski park se lahko pohvali s pestrostjo biodiverzitete. Južni obronki jezera se povezujejo z gozdovi, kjer domujejo različne vrste živali. In ti gozdovi se nadaljujejo vse do Snežnika in še dalje. Ti predeli in preplet gozda, ki se neprekinjeno vijejo do Gorskega Kotarja so meni domači in se zelo rada vračam ob vsaki priliki. Sploh kadar vidim kakšno žival ali pa zgolj njeno stopinjo v blatu se spomnim, zakaj rada zahajam v te konce. 
 
Začela sem pozorno spremljati, kako se vijejo dlake posamezne živali. Na katerih predelih telesa se dlaka obrne na levo stran in kje na desno. Spet kje so daljše, kje so krajše dlake. Avtorica risbe: Petra Muhič

 

 

Petra Muhič, po izobrazbi gozdarka, je zaposlena kot naravovarstvena svetovalka. Rada se klati po hribih in gozdovih južne Slovenije, občasno tudi čez visoko praprot, kamor jo pač pot zanese. Od otroštva rada riše, najpogostejši motivi so bile in so še danes živali. Ob družinskem življenju še vedno skuša odtrgati del svojega časa za občasno risanje. V okviru tematskih vikendov bo 12. septembra vodila delavnico risanja zveri za otroke.

Komentarji

Priljubljene objave