GOSTUJOČE PERO: ROBERT KUŽNIK: Vsak dan drugačno, vsak dan lepo

 Nepopisen je trenutek jutranjega prebujanja skrivnostnega jezera, okolice in njenih prebivalcev. Da sem lahko del tega, me navdihuje s ponosom, kako smo uspeli ohraniti naš biser, ki mu ni para tudi v Evropi. Ja, jutra so zame najlepši trenutki, ki jih doživim ob jezeru. Sem strasten ribič in ljubitelj narave. Vso to lepoto zajemam s polnimi pljuči. 
 
Jutro na Cerkniške jezeru se prebuja. Foto Robert Kužnik

Prvi spomini z jezera so vsekakor iz otroštva, ko sem z bratrancema v Dolenji vasi raziskoval potok Cerkniščico vse do izliva v Karlovico. Takrat je bila voda čista, rib je bilo v obilju in tako smo se poizkusili tudi v »raubšicu«. To so bili, lahko rečem, »robinzonski časi«. Kot mnogi sem se naučil plavati v Cerkniškem jezeru, najprej v plitvi vodi, nato v bolj globoki, a vedno sem imel v mislih, kar so mi govorili starejši: »Glej, da te ne požre požiralnik!« Še do danes me ni požrlo. Na jezero se rad zapeljem s kolesom in nato še odplavam nekaj dolžin, ko je voda še čista, ko jezero še ne začne dišati po blatu in trohnenju rastlin. Tudi to je čar jezera, njegovi vonji. 

Kaplje rose na pajkovi mreži. Foto Robert Kužnik

Ribolov, zadnje čase vse bolj športni ribolov, ima v naši družini poseben prostor kot preživljanje prostega časa. S sinovoma smo člani RD Cerknica že kar nekaj let. Tako smo združili naša druženja in ljubiteljstvo do narave in rib. Seveda kakšna merska ščuka ali šlajn tudi kdaj pristaneta v naši ponvi. Moj največji ulov je 101 cm dolga ščuka, lahko pa se pohvalim tudi s krapom, težkim kar 24 kg, kar je za naše jezero lep kapitalni primerek. Takrat sta bila z menoj tudi sinova in ostal nam bo lep spomin na ta dan. Lepo je, da se otroci in mladi vključujejo v ribiško družino, tako imamo zagotovilo za prihodnost. Ker je naše jezero presihajoče, ribiči vsako leto poskrbimo, da rešimo čim več ribjega življa, da preprečimo žalosten pogin rib. 

24-kilogramski krap. Foto: osebni arhiv Roberta Kužnika

Jezero je vsak dan drugačno, vsak dan lepo. Spremljanje njenih živalskih prebivalcev je prav poseben doživljaj. Da srečaš medveda, volka, srnjad, jelenjad, dvoživke in pisano vrsto ptic, je nekaj edinstvenega - ja, vse to nam ponuja naš biser. To živalsko raznolikost sem pripravil v obliki okroglih magnetkov, spominek za obiskovalce našega jezera. 

Kužnikovi avtorski magnetki z motivi živalskih prebivalcev Cerkniškega jezera.
 

Da bi podoživeli lepe trenutke na jezeru, skrbi Notranjski regijski park, ki s svojimi urejenimi potmi, izobraževanji in vodenji poskrbi, da se obiskovalci jezera seznanijo z našo naravo s strokovno razlago. Lansko leto je Turistična zveza Slovenije sprehajalni poti Drvošec podelila prvo nagrado v njeni kategoriji, prav tako pa je Selšček dobil posebno priznanje v kategoriji vaška jedra.

Selšček, rojstna vas našega slikarja Maksim Gasparija, leži le nekaj kilometrov severno od Cerknice. V njegovem umetniškem opusu, v katerem je ustvaril preko 500 razglednic, nešteto ilustracij in karikatur, okoli 250 oprem naslovnic in knjig, ter neznano število umetniških slik, je tudi slika »Sv. Elija nad Cerkniškim jezerom«. In tako je ohranjen drobec o našem jezeru, kot ga je videl Gaspari. 

Slika Maksima Gasparija: Sv. Elija nad Cerkniškim jezerom.

Moja prizadevanja za ohranitev kulturne dediščine Maksima Gasparija so že prepoznavna v cerkniški občini in širše po Sloveniji. V vseh letih mojega delovanja me je prepoznala tudi stroka, da sem na pravi poti, saj se z Gasparijevo dediščino v Sloveniji ukvarjam le jaz, kar so prepoznali tudi Gasparijevi dediči in mi podelili avtorske pravice za slikarjeve reprodukcije, kot so: Narodne jaslice, razglednice in umetniške slike. Letos decembra bomo v vasi Selšček že tretjič postavili Gasparijeve jaslice v naravni velikosti. Zanimanje je veliko in obiskovalci že med letom nestrpno pričakujejo ta dogodek. Lepo vabljeni! Sicer pa izdelujem tudi miniaturne izdelke naše kulturne dediščine, kot sta Slovenska zibka in Slovenski čebelnjak.

Izdelki Roberta Kužnika pod blagovno znamko Slovenska zibka

Na Menišiji, to je planota nad Cerknico, smo pred kratkim »na svetlo postavili« grb Menišije. Lepo je sprejet med Meniševci, tako bo predstavljal planoto tudi za »butične turiste«, ki obiščejo sprehajalne poti, vas Selšček, hrib Špičko nad Selščkom (955 m) in druge zanimive kotičke te planote. Za urejenost in da se kdo ne izgubi med raziskovanjem Menišije, skrbi Turistično društvo Menišija, katere član sem, pred kratkim pa sem postal tudi lokalni turistični vodnik. S svojim znanjem bom obiskovalcem tako Cerkniškega jezera kot Menišije skozi opisovanje naše naravne in kulturne dediščine dal nova spoznanja, ki jih bodo ponesli v svet.

Cerkničan Robert Kužnik je izjemno aktiven član Turističnega društva Menišija in edini slovenski obujevalec kulturne dediščine slikarja Maksima Gasparija, ki izhaja iz Selščka na Menišiji. Leta 2015 se je lotil oživitve Gasparijevih jaslic. Zasnoval in ustvaril je njihovo repliko, v realni velikosti so jih Selščani v božičnem času že dvakrat postavili na ogled širši javnosti. Robert je tudi strasten ribič in ljubitelj narave.

 

 

 




Komentarji

Priljubljene objave