GOSTUJOČE PERO: MIRKO JAKOVLJEVIĆ: Planet kot človeško telo

Dragi občani Cerknice in občani sosednjih občin Slovenije, Evrope in sveta. Potem, ko so me razkrili kot skrivnostnega čistilca oziorma pobiralca smeti po čudoviti naravi Notranjskega parka, se vam želim iz srca zahvaliti za vse vse pohvale in odzive. Verjamem, da bi vi storili isto, če bi si tako predstavljali naš Svet, kakor si ga jaz. 
 
Polne vreče smeti, ki jih je Mirko jeseni nabral ob poti na Slivnico. Foto: Mirko Jakovljevič
 
In kako si predstavljam našo Zemljo, ta naš planet, edini, ki ga imamo na voljo za bivanje?

Odpadki so tujki v naravi. Foto: Mirko Jakovljevič

Postavimo se v njegovo kožo.
Predstavljajte si, da sem jaz ali ti, zemeljska polobla. Zemlja simbolizira človeško telo. Trava so njene dlake, drevesa njeni lasje, reke njeno ožilje, korenine njen živčni sistem, gore, hribovja in kamen predstavljajo kosti, morje je njena kri, ribe v njej pa rdeče krvničke.

 

Trava so Zemljine dlake, reke njeno ožilje, korenine njen živčni sistem, gore, hribovja in kamen predstavljajo kosti, morje je njena kri, ribe v njej pa rdeče krvničke. Foto: Jošt Stergaršek
 

In kaj so ob tem potemtakem odpadki, ki končajo na Zemljinem telesu? Tujki, klopi in drugi škodljivi zajedalci! Kako bi se vi počutili, če bi bilo vaše telo prekrito z njimi? In kako se počutite ob misli, da nekateri med nami Zemljo, naš dom prekrivajo s škodljivimi tujki? Jaz bi se kar razpočil od bolečin in slabosti, kajti počutim se, kot da so ti tujki del mene, kot sem jaz sestavni del naše Zemlje. 

Mirko ne more verjeti, kaj vse ljudje odvržejo v gozd. Foto: Mirko Jakovljevič

Mirko Jakovljević je Cerkničan, ki mu ni vseeno, v kakšnem okolju živi in ga izjemno moti smetenje v naravi. Ne bo vpil "Rešimo Zemljo", kajti ta je v dobrih štirih milijardah let svojega obstoja preživela že marsikaj in bo tudi človeka. Vpiti je treba: "Rešimo sami sebe", kajti s smetenjem, zastrupljanjem zraka in voda ter pretiranim izkoriščanjem naravnih virov bomo pokopali sami sebe. Mirko verjame, da lahko vsak z vsakdanjimi, na videz majhnimi dejanji vpliva na drugačen, lepši razplet. Zato pobira in celo odkopava odpadke. Vsak dan po malem.

Komentarji

Priljubljene objave