ZAPOSLENI O PROJEKTU LIFE STRŽEN V SLIKI IN BESEDI

 

(foto: Luka Dakskobler)



Ob koncu letošnjega leta se projekt LIFE Stržen zaključuje. Zadnja dva bloga v projektu sta namenjena mislim in vtisom zaposlenih, ki so vsak po svoje prispevali k uresničitvi vseh projektnih ciljev.


Te dni bo Božiček v nabiralnike gospodinjstev občin Cerknica, Bloke in Loška dolina namesto biltena »Iz tršce« prinesel glasilo »Poročilo o rezultatih projekta (Layman's report)«. 



Ana Gabrejna Fajdiga, koordinatorka projekta LIFE Stržen:

»LIFE Stržen bo imel v mojem srcu vedno posebno mesto. Dal mi je mojo prvo zaposlitev. Praktično vse kar znam na službenem področju sem se naučila tukaj, zato je zame neprecenljiv. Pod vodstvom Irene Likar sem se naučila vse možno o evropskih projektih, o vodenju, poročanju, izvajanju naročil, predvsem pa sem gradila samozavest in ugotovila da sem čisto sposobna ženska 😊 Verjetno najboljši del projekta zame sta bili potovanji na Poljsko in v Latvijo ter na Irsko, kjer smo si z drugimi LIFE projekti izmenjali izkušnje. Največ pa mi pomeni, da sem na Parku s pomočjo cele ekipe in projekta zrasla kot oseba, pridobila zaupanje v svoje sposobnosti in se imela res zelo prijetno v družbi svojih krasnih sodelavcev.«

Ana v latvijskem naravnem parku Engure.



Kristina Anzeljc, vodja administracije:

»Všeč mi je bilo, da smo imeli vrhunsko šefico. 😊»

Kristina v Rešetu.



Jošt Stergaršek, biolog:

»LIFE STRŽEN je poleg kohezijskega projekta Kras.Re.Vita daleč najobsežnejši in najdrznejši med projekti, ki smo jih uspešno prijavili zaposleni v javnem zavodu Notranjski regijski park, zato gotovo nisem edini, ki mu je ob njegovem uspešnem zaključku res odleglo. Sem pa morda edini, ki je komaj čakal na popise rastja na območju renaturacije Stržena, ko me je v julijski pripeki tu in tam prestrašil kosec, ki mi je sfrfotal izpod nog, ali pa očarala jata elegantnih belih čapelj, ki so se prestrašile in v krogih dvignile visoko nad vsiljivca … Najbolj pa se mi je v spomin vtisnil 6. 9. 2019 – dan, ko je Stržen po več desetletjih spet stekel po strugi, ki si jo je v Ključih sam začrtal. Veseli me tudi, da popisi rastja kažejo, da se bodo tudi rane, ki jih je pustil grob poseg težke gradbene mehanizacije, kmalu povsem zacelile.«

Obnova v preteklem stoletju izravnane struge Stržena je bil pionirski gradbeni poseg.



 Tjaša Sterle, koordinatorka projekta LIFE Stržen:

»Delo na projektu LIFE Stržen mi bo ostalo v lepem in prijetnem spominu, saj smo na račun projekta doživeli nekaj izjemnih dosežkov in obilo novih poznanstev. Šifre projekta zagotovo ne bom pozabila še lep čas, saj je morala biti sestavni del vsakega dokumenta, ki se je navezoval na projekt.«

Tjašina psička Eta v Retju.




Del ekipe LIFE Stržen s pokojno sodelavko Darjo Levinger, ki jo vsi zelo pogrešamo.



Maja Košuta, strokovna sodelavka pri projektu LIFE Stržen:

»LIFE Stržen je zgodovinski projekt, kjer smo najbolj znanemu presihajočemu jezeru v Evropi na območju Ključev vrnili podobo iz Valvasorjevih časov. Sliši se lepo, vendar kaj to pomeni? Gre za reševanje edinstvenega ekosistema presihajočega jezera, ki so ga prizadeli številni poizkusi osuševanja jezera v preteklosti in podnebne spremembe. Gre za gradnjo doma za  ribe, ptice, vodne nevretenčarje, številne rastline in sesalce, vezane na vodo. Pri svojem delu pa smo z novimi vezmi in prijateljstvi tudi sebi zgradili toplo zavetje drugega doma.«

ZAHVALA: Hvala vsem sodelavcem za strpnost, izredno podporo in učinkovitost pri delu. Najboljši ste! Še posebej pa hvala vodji projekta Ireni Likar, ki je hitro prepoznala moje odlike in mi ponudila priložnost za delo pri tako zanimivem, zahtevnem in kompleksnem projektu, kot je bil LIFE Stržen.

Pisarna ekipe LIFE Stržen.



Damjan Intihar, naravovarstveni nadzornik projekta LIFE Stržen:




Eva Kobe, strokovna sodelavka za stike z javnostmi:

»Vesela in ponosna sem, da sem bila del projekta LIFE Stržen. Projekt, ki se je izkazal kot usodno pomemben in kot orač ledine. Zame osebno, za Cerkniško jezero, za domačine in obiskovalce. "Neka zaraščena velika mlakuža, ki jo je težko najti in je včasih celo ni" (citiram eno od obiskovalk, mojih znank, ki se je v jezerskih koncih kot turistka mudila pred desetimi leti) je postala lahko dostopna, dobro označena in začrtana na zemljevidih in zloženkah, opremljena z informativnimi tablami in lično urejenimi začrtanimi potmi. Vse po zaslugi projekta in njegove dobre izvedbe. Projekta, ki je svoj vrh in nepričakovani uspeh vsekakor dosegel z obnovo vodotoka Stržen. Njegovi avtentični okljuki so nazaj, voda spet teče po svojih naravnih tirnicah in se v jezeru zadržuje dlje, kar daje dom in zagon bogastvu flore in favne na tem območju. Pionirski gradbeni poseg na presihajoče jezero, ki je več kot uspel in zaradi katerega vodjo projekta, mojo izjemno šefico pri projektu, Ireno Likar, kličejo in vabijo z vseh koncev sveta in projekt Stržen citirajo kot primer dobre prakse vračanja nekoč popularno melioriranih vodotokov v naravno stanje. Doma so najbolj navdušeni ribiči, malo manj pa kmetje, ki zdaj, kot pravijo, na jezeru kosijo kasneje, a tako je, če kmetuješ na presihajočem jezeru. Zame osebno je projekt LIFE Stržen pomenil zaposlitev za 5 let in pisarno v najlepšem koncu sveta. Pa obilo novih izkušenj in prijateljstev, ki še dolgo ne bodo presahnila.«

»Cerkniško jezero s širšo okolico me je očaralo, preoblikovalo in naučilo, da je spreminjanje glavna stalnica v življenju.«



Tine Schein, ustanovitelj in prvi direktor Notranjskega regijskega parka:

»Pa da jezera ne bo spet kakšen znanstvenik poimenoval odtekajoče ali viseče.«



LIFE Stržen je bil nagrajen s slovensko nagrado Natura 2000. (foto: Tine Šubic)


Nadaljevanje sledi prihodnji teden...






Komentarji

Priljubljene objave